Zeecontainers & Kwaliteit

1In welke conditie is een gebruikte zeecontainer?
Gebruikte zeecontainers hebben dienst gedaan in het internationale transport en zijn gedurende 13- 15 jaar gebruikt. Wanneer deze beschikbaar komen voor verkoop, testen wij deze of deze nog geschikt zijn voor CSC of deze alleen voor opslagdoeleinden verkocht kunnen worden. U kunt zich voorstellen dat geen enkele gebruikte container na deze periode van intensief gebruik, schade vrij is. Rondom gedeukt, krassen en voorzien van verschillende verflagen voor tijdelijk herstel. Hiernaast geld ook voor sommige gevallen dat de containers geneutraliseerd worden afgeleverd en dat de logo’s van de oude eigenaar zijn overgeschilderd. In het geval van een container die voor opslagdoeleinden is bestemd is wind- en waterdicht de leveringsconditie. In het geval van een gebruikte zeecontainer voor internationaal transport is deze wind- en waterdicht, ladingwaardig en voorzien van minimaal 12 maanden geldige CSC.
2In welke conditie is een nieuwe zeecontainer?
Nieuwe zeecontainers worden in de meeste gevallen verscheept met lading en sommige gevallen leeg. Gedurende dit transport kunnen lichte transport- en handelingsschades ontstaan. Die helaas niet te voorkomen vallen. Kleine schades, zoals deuken en krassen en lichte roestvorming kunnen het geval zijn. Natuurlijk krijgt u geen container met volume ( dieper dan 50mm ) deuken geleverd. De vloer kan lichte gebruikssporen, zoals sporen van heftruck banden vertonen.
3 Is het mogelijk om foto’s te ontvangen van de zeecontainer voor levering?
Ja, dit is een optie tijdens het bestelproces. Mocht u er voor kiezen om de container af te wijzen, sturen wij u foto’s toe van een alternatief. Indien u dit ook afwijst maken wij de verkoop ongedaan. U betaalt dan alleen voor de foto optie. En wij retourneren uw betaling.
4Brandstoftoeslag
Brandstoftoeslag vanaf 2022 zijn we genoodzaakt om een brandstoftoeslag /dieseltoeslag in rekening te brengen over onze transporttarieven. Deze toeslag wordt ons berekent door de transporteur. Deze kan per week worden aangepast en is afhankelijk van de brandstof tarieven. Wij hebben deze keuze gemaakt zodat wij onze transporttarieven niet wekelijks hoeven aan te passen.
5Wordt de zeecontainer standaard geleverd met een slotvoorziening
Nieuwe zeecontainers worden standaard voorzien van een inbraak werende slotkast. Als u zelf geen geschikt slot heeft. Kunt u middels de bestel opties aangeven ( tegen een kleine meerprijs ) dat u het slot meegeleverd wilt hebben. Natuurlijk is het mogelijk om de deur te vergrendelen door een discusslot of hangslot door de zegellip te plaatsen. Dit is echter niet 100% veilig. Gebruikte zeecontainers zijn niet voorzien van een slotkast, tenzij dit specifiek vermeld staat bij de omschrijving. U kunt tijdens het bestellen aangeven dat u deze op de container geplaatst wil hebben. De leveringstermijn schuift dan enige dagen op. Als u zelf geen geschikt slot heeft. Kunt u middels de bestel opties aangeven ( tegen een kleine meerprijs ) dat u het slot meegeleverd wilt hebben. Natuurlijk is het mogelijk om de deur te vergrendelen door een discusslot of hangslot door de zegellip te plaatsen. Dit is echter niet 100% veilig.
6Wat is het verschil in kwaliteit tussen nieuwe en gebruikte zeecontainers.
Onze nieuwe containers komen rechtstreeks uit de fabriek in China. De containers worden eenmalig verscheept naar Nederland en België waarna de containers verkocht zullen worden. De nieuwe containers worden in de fabriek voorzien van een lockbox, ventilatieroosters en deurhendels op middelhoogte. Daarnaast is het mogelijk om een gewenste RAL kleur te kiezen in onze webshop. De containers kunnen worden gebruikt voor opslag en transport doeleinde en zijn standaard ISO en CSC gecertificeerd. De gebruikte zeecontainers zijn gemiddeld 13 jaar oud en hebben dienst gedaan in de mondiale scheepvaart. Als wij de containers ontvangen van een rederij worden deze getest op wind- en waterdichtheid en tevens wordt het hang- en sluitwerk gecontroleerd. Als dit goed is bevonden worden de containers voorzien van een ISO en CSC certificaat en zijn ze klaar voor het opslaan of transporteren van uw goederen. Optisch gezien kunnen de containers wat roestvorming bevatten en her en der wat deukjes.
7Is een nieuwe container wel nieuw als deze eenmalig is gebruikt voor verschepen van lading?
De nieuwe zeecontainers worden voornamelijk geproduceerd in China. Om ze naar Europa te krijgen hebben wij een overeenkomst gesloten met meerdere rederijen. Deze gebruiken de container om lading te verschepen. Na deze eerste zeereis wordt de lading gelost en de container op ons depot ingeleverd. Na inspectie en eventuele reparatie komt de container beschikbaar voor verkoop. Tot die tijd worden de zeecontainers buiten opgeslagen. Afhalen direct vanaf de fabriek is niet mogelijk en zou ingeval van de lege verscheping resulteren in dezelfde lichte schades.
8Wat betekent CSC eigenlijk ?
CSC staat officieel voor International Convention for Safe Containers (CSC) In de jaren 60’ nam het gebruik van containers enorm toe voor het transporteren van goederen via zee en de ontwikkelingen van speciale containerschepen. In 1967 heeft het IMO de veiligheid onderzocht van de omslag naar een standaard transportmiddel in het zeetransport. De container kwam toen naar boven als een van de belangrijkste transportmiddelen. Het IMO, in samenwerking met de Economische Commissie van Europa, heeft een voorstel opgesteld tot een verdrag. En in 1972 is dit verdrag definitief gemaakt en geaccepteerd tijdens een conferentie van het IMO en de Verenigde Naties. Het verdrag van 1972 voor veilige containers (Convention for Safe Containers ) heeft twee verschillende doelen. Een doel is om een hoog veiligheidsniveau te handhaven voor de personen die werkzaam zijn in de sector van transport en het handelen van de containers. Door het vastleggen van test procedures en eisen aan sterkte. Het tweede doel is het faciliteren van internationaal transport van containers door het beschikbaar maken van uniforme internationale veiligheidseisen, gelijk aan alle vormen van transport over land. Hierdoor wordt een wildgroei aan diverse geldende nationale veiligheidseisen voorkomen. De eisen van CSC gelden voor een meerderheid van alle containers die voor internationaal transport gebruikt worden, met uitzondering van containers ontworpen voor vrachtverkeer per vliegtuig. Omdat het niet bedoeld is dat alle kratten, containers of eenmalige verpakkingen dienen te voldoen aan de eisen van CSC is een beperkt aantal types waarvan deze met een minimale afmeting voorzien van corner fittings ( hoekblokken ) die geschikt zijn voor het handelen, hijsen, vastzetten of stapelen.
9Heb ik CSC nodig voor mijn container?
Alleen als u de container gaat gebruiken voor internationaal transport. U geeft aan bij het bestellen dat u een kopie van het CSC certificaat wenst te ontvangen. Dit is in de meeste gevallen 12 maanden geldig bij gebruikte zeecontainers en 5 jaar vanaf productie datum bij nieuwe containers. Voor opslagdoeleinden binnen Nederland is het niet nodig.
10Is het mogelijk om te onderhandelen over de prijs van de zeecontainers op de website.
Indien het om de aanschaf van enkele containers gaat niet. De prijzen op de website zijn marktconform en doordat u gelijk betaald worden er geen opslagen gerekend voor financiering en risico. Wilt u meerdere containers aanschaffen mail dan voor een voorstel op maat aan info@zeecontainer-discounter.nl
11Kan ik de kleur van mijn zeecontainer kiezen?
Nieuwe zeecontainers zijn leverbaar in een beperkt aantal standaard RAL-kleuren. Deze kunt u aangeven bij bestelling, is de kleur niet voorradig dan nemen wij contact met u op. Voor gebruikte zeecontainers is de kleur afhankelijk van de voorraad op dat moment. Tijdens het bestelproces kunt u als optie aangeven dat u de container in een bepaalde RAL-kleur wilt hebben. De meerprijs hiervoor wordt bij uw bestelling opgeteld. Levering duurt dan enkele weken langer vanwege het spuiten van uw container.
12Is het mogelijk om de zeecontainer te inspecteren voor levering?
Een zeecontainer depot is vol bedrijvigheid. Waar gedurende de gehele dag talloze vrachtwagens containers komen inleveren en afhalen. Waar tussen de enorme stapels zeecontainers groot materiaal rijdt om deze te verplaatsen. Vanwege veiligheidsoverwegingen is het helaas niet toegestaan om deze locaties zomaar te bezoeken. U kunt tijdens het bestelproces aangeven dat u toch de container wilt inspecteren. Hiervoor geldt een meerprijs omdat de container dan vrijgezet dient te worden. De eventuele levering vind pas plaats na uw bezoek.
13Wat is het herroepingsrecht voor de levering van goederen?
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons Know How Trading, Bulkenaarsestraat 1, 4708SK te Roosendaal info@zeecontainer-discounter.nl 010-7600490 , via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen.

Prijzen, betaling & factuur

1De prijs van nu verschilt met die van een aantal weken/maanden geleden?
De prijzen van zeecontainers zijn onderhevig aan wijzigingen. Dat kan liggen aan onder meer de actuele beschikbaarheid, de Euro/USD wisselkoers, olie- en staalprijzen. In geen geval passen wij de prijzen aan doordat u bijvoorbeeld onze website meerdere malen heeft bezocht.
2Welke betalingsconditie geldt er voor het aankopen van een zeecontainer?
Voor alle aankopen in onze webshop dient er voorafgaand aan de levering van de zeecontainer betaald te zijn.
3Wanneer ontvang ik mijn factuur?
U ontvangt uw factuur de ochtend na uw bestelling en betaling. Deze wordt automatisch verzonden door ons systeem naar het e-mailadres waar u de boeking mee voltooid hebt. Mocht u de factuur eerder willen ontvangen, dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk.
4Met welke betaalmiddelen kan ik mijn zeecontainer afrekenen?
U kunt bij ons op verschillende manieren uw zeecontainer veilig afrekenen, te weten met: • IDeal • (Offline) Overboeking per factuur In alle gevallen dient de zeecontainer eerst betaald te zijn alvorens deze geleverd of opgehaald kan worden.
5Zijn de aangegeven kosten inclusief 21% btw
Alle aangeven prijzen zijn exclusief 21% btw, of u nu bedrijf, particulier bent of namens een stichting wilt aanschaffen, bent u voor de aanschaf btw plichtig.
6Wat zijn de bezorgkosten van een zeecontainer?
Zodra u kiest voor het bezorgen van een container, worden de bezorgkosten aan de hand van uw postcode berekent. De getoonde transportkosten zijn exclusief 21% btw. De aflevering zal altijd met een zelf-lossende kraanwagen zijn. De chauffeur zal de container direct naast het chassis van de vrachtwagen plaatsen vanaf een geschikte en verharde ondergrond.
7Langere leveringstermijn door betaling via bankoverschrijving.
Indien u de keuze heeft gemaakt om te betalen via overboeking in plaats van betaling per ideal. Zal de levering later plaats vinden. Wij dienen dan eerst bevestiging te krijgen van de aankomst van de betaling, alvorens wij het transport kunnen inplannen. Heeft u haast? Betaal dan via Ideal.
8Waar vindt ik de leveringscondities die van toepassing zijn.
Tijdens het bestelproces worden de leveringscondities getoond en kunt u deze doorlezen en afdrukken voordat u akkoord gaat. Zonder dat u akkoord gaat met de leveringscondities kunt u de bestelling niet afronden.
9Ik bestel namens een bedrijf en verwacht een leveringskrediet
Helaas kunnen wij hier niet aan voldoen. De prijsstelling is gebaseerd op betaling vooraf levering. Hierdoor besparen wij kosten voor het controleren van uitstaande betalingen. Lopen wij geen risico op wanbetalers en kunnen wij de prijzen voor alle klanten van zeecontainer-discounter.nl laag houden.
10Ik heb een factuur ontvangen van Know How Trading B.V. klopt dit
Ja, zeecontainer-discounter.nl is een van de handelsnamen van Know How Trading B.V.

Opslag, transport & verzending

1Waar kan mijn zeecontainer afgeleverd worden?
Binnen Nederland kunnen wij voor u de container bezorgen. Voor de veiligheid van de chauffeur die de container komt afleveren dient de aflever locatie aan de volgende eisen te voldoen. De ondergrond moet geschikt zijn voor het berijden met een vrachtwagen, allerminst te zijn voorzien van geschikte verharding. Uw eigen oprijlaan of terras zal niet geschikt zijn voor de vrachtwagen De locatie waar u de container wenst te plaatsen moet vrij zijn van begroeiing ( bomen, struiken ), vrij van objecten ( schuttingen ), vlak en eventueel voorzien van verharding op de hoekpunten van de container. De locatie dient bereikbaar te zijn met een vrachtwagen combinatie en een minimaal breedte te hebben van 560cm. De chauffeur plaatst de container en u dient zelf te controleren of de deuren goed openen en sluiten voordat de chauffeur vertrekt. Indien de deuren slecht te openen zijn, zal de container niet goed staan. Wat is niet mogelijk : containers over schuttingen, hekwerken, sloten of greppels plaatsen. Achter in een tuin plaatsen of over auto’s, schuren, of dergelijke objecten heen. Mocht u twijfelen over de locatie, neem dan even contact op via info@zeecontainer-discounter.nl
2Kan mijn zeecontainer worden afgeleverd?
Natuurlijk, deze optie komt u tegen tijdens het bestellen. Zodra u de postcode van het afleveringsadres invoert verschijnen de transportkosten van de zeecontainer(s).
3Is het mogelijk om de container zelf af te halen.
Vanzelfsprekend is dit mogelijk. U dient rekening te houden, dat u de container met een geschikt voertuig komt afhalen. Bent u van plan om de container af te halen met een personenwagen en aanhanger, dit is helaas niet toegestaan.