Gebruikt

10ft Container gebruikt

Er zijn verschillende manieren waarop een 10ft container in gebruikte toestand wordt aangeboden. Voor maritieme doeleinden worden deze containers niet gebruikt. Dus rederijen hebben deze niet in de vloot. Wat verklaar dat het aantal gebruikte 10ft containers veel lager is dan standaard 20ft zeecontainers.

10ft containers worden in 2 verschillende productiemethoden aangeboden.

De 10ft zeecontainer wordt op dezelfde manier geproduceerd als een 20ft zeecontainer in China. Met dezelfde hoge eisen aan materiaal en draagkracht. Deze container wordt daarom ook geleverd met een CSC-plaat. En certificaat waarop staat hoeveel laadgewicht deze container heeft. De container wordt uitgevoerd met dezelfde zware hoekblokken ( cornercastings ) en hoeklijnen ( cornerposten ) waardoor de container gehesen en gestapeld kan worden. Tevens kan deze container met twistlocks op het chassis worden bevestigd. Deze 10ft zeecontainers worden verscheept als set van 2 stuks op een schip als een 20ft container.

De 10ft opslagcontainers worden hoofdzakelijk geproduceerd in Oost-Europa. Het belangrijkste verschil met 10ft zeecontainers is dat deze lichter in gewicht zijn en alleen voor opslag gebruikt dienen te worden.

Bij gebruikte 10ft containers worden niet alleen bovenstaande types aangeboden. Maar ook op maat gemaakte 20ft containers. De worden ingekort naar de lengte van 10ft. En hier ontbreken vaak de lepelgaten voor de heftruck. Voor opslagdoeleinden waar de container op dezelfde plaats blijft staan zijn deze containers een uitstekend alternatief aangezien de lage beschikbaarheid van originele 10ft containers.

Enig resultaat